ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آخرین مهلت بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان چه زمانی است؟

  • کد خبر: ۱۸۰۰۶۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
آخرین مهلت بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان چه زمانی است؟
سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد آخرین مهلت استفاده کارفرمایان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد است و مهلت اجرای قانون بخشودگی که با تصویب و ابلاغ هیأت وزیران اجرایی شده است، قابل تمدید نخواهدبود.

به گزارش شهرآرانیوز، قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری و به‌منظور حمایت از تولید حفظ و ایجاد اشتغال برای کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور به اجرا گذاشته شده است.

کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند نسبت به پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای خود به‌صورت نقدی اقدام کرده یا در توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنید. در صورت پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای در اقساط ماهیانه ۱۲ ماه، کارفرمایان از صددرصد بخشودگی جرایم، پرداخت ۱۸ ماهه ۸۵ درصد بخشودگی جرایم و درصورتی‌که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کنند، به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شوند. البته سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان توصیه کرده است که با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه از بخشودگی صددرصدی جرایم، استفاده کنند.

با توجه به برنامه راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، ضمن حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست و یا بازرسی کارگاهی در اسفندماه سال ۱۴۰۱ یا آخرین لیست یا بازرسی منتهی به آن در سال مذکور، اقدام به ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط کنند. همچنین کارگاه‌هایی که بر مبانی اشاره شده در سال ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آن‌ها کاهش یافته است، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آن‌ها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند که توصیه شده است برای سهولت کار، این عزیزان درخواست خود را به ساعات پایانی مهلت ذکر شده موکول نکنند.

براساس این گزارش و با توجه به دریافت بازخورد‌های اجرای این طرح از واحد‌های اجرایی تأمین‌اجتماعی در هفته‌های اول اجرای طرح بخشودگی جرایم، ازآنجاکه برخی از کارگاه‌ها به‌دلیل استفاده از طرح‌های قبلی و عدم پرداخت به‌موقع اقساط در دوره‌های قبلی بخشودگی جرایم، مشمول دوره جدید بخشودگی جرایم نمی‌شدند (کارگاه‌هایی که در ادوار قبل تقسیط بدهی داشته‌اند و متأسفانه با وجود دو بار تقسیط بدهی در گذشته، موفق به پرداخت بدهی بیمه‌ای خود نشده و همچنان دچار مشکل هستند) برای اولین بار، تقسیط بدهی در بار سوم نیز با صدور بخشنامه‌ای امکان‌پذیر شده است و کارگاه‌هایی که این مشکل را دارند، می‌توانند با تقسیط بدهی برای بار سوم، از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کنند تا اگر موانعی برای فعالیت کارگاه‌ها وجود دارد، برطرف شود.

این کار برای تسهیل‌گری بیشتر و برای همکاری حداکثری برای رشد تولید توسط سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد و برای بار سوم نیز امکان تقسیط بدهی فراهم شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->